keskiviikko 3. joulukuuta 2014

Agility ja tulevat suunnitelmat

Olen nyt saanut pihallemme kasattua muutamia agilityesteitä, kuten putki, kepit, puomi, aita ja pituus. Oikeastaan vain rengas ja A-este puuttuvat.
Olemme Nellan kanssa harjoitelleet pihallamme melkein joka päivä. Jokaiselle päivälle oma harjoiteltava asia. Kepeistä Nellalla ei ollut vielä hajuakaan muutama viikko sitten, mutta saatuamme kepit, aloimme harjoitella niitä ahkerasti. Nyt hän osaa jo pujotella kuusi keppiä, täysin itsenäisesti. Voin siis vain lähettää Nellan kaukaa kepeille, ja se pujottelee ne! Olen niin ylpeä siitä! Kahtatoista keppiäkin olemme kokeilleet, mutta ei Nellan keskittymiskyky aivan vielä riitä niin pitkään pujotteluun. Jos auttaisin ja ohjaisin kädellä, se luultavasti osaisi nekin, mutta en halua Nellan roikkuvan kädessäni, vaan pystyvän itsenäisesti suorittamaan esteet. Tietysti aluksi jokainen koira tarvitsee apua, mutta mahdollisimman nopeasti pyrin jättämään käsi- ja muutkin liikkeet pois. Lisäksi haluan, että Nella saa itsevarmuutta kepeille ja mitä enemmän onnistumisia, sitä enemmän itsevarmuutta ja mitä vähemmän keppejä, sitä helpompi on saada onnistumisia.
 Olen huomannut, että ainakin tällä hetkellä Nellalle on vaikeinta malttaminen kontaktiesteillä. Se meinaa todella usein hypätä puomilta pois aivan liian kaukaa, jos on yhtään enemmän vauhtia. Olen laittanut namialustan puomin toiseen päähän niin, että kun Nella ottaa siitä herkun ja pysähtyy, on sen etutassut maassa ja takatassut puomilla. Nyt vaan harjoitellaan niin kyllä se siitä.
Olen tietysti pitänyt myös vapaapäiviä agista, jottei Nellalla menisi into siihen liiasta treenaamisesta. Muistin myös, että olin opettanut Nellalle etsimään tietyn hajuisen esineen talostamme, joten kokeilin pitkästä aikaa miten se menikään. Vein kanelipurkin piiloon, annoin Nellan haistaa toista kanelipurkkia ja lähetin sen etsimään. Nella löysi sen todella nopeasti, meni maahan sen eteen ja katsoi minua, juuri niin kuin olin sille opettanutkin! Ylpeä omistaja <3
 
Olin maanantaina katsomassa kaverini agilityä ja nyt olemme miettineet ilmoittautumista siihen ryhmään Nellan kanssa. Uskon että se pitäisi siitä todella! Katsotaan nyt mitä teemme..
Olemme menossa Nellan kanssa Koira2014 tapahtumaan Helsingin Messukeskukseen tänä viikonloppuna. Lisäksi menemme luultavasti ensi viikolla käymään yhdessä mätsärissä.
 

Kävin ostamassa aurauskepit kepeiksi

Putken löysin varastosta


Rakensin itse nuo lankut ja keskiosaksi laitoin vanhan pöydän
<3
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti